Sledujte pasSEMESTR 2024!
Zaregistrujte se pro informace o vzdělávací akci, která začíná 5. října 2024
pasSEMESTR 2023
Intenzivní on-line vzdělávání “PAS problematiky”
6 vzdělávacích sobot
Začínáme 7. října 2023
#Pro odborníky #Rodiče vítáni
✅ připraveno pro "šablony"
✅ AKL ČR souhlasné stanovisko - 10 kreditů
✅ AKP ČR souhlasné stanovisko - 12 kreditů
✅ SKIZP akreditace
Až 50 účastníků ze stejné organizace za jednu cenu!
Jak na efektivní vzdělávání dětí s PAS
7. října, 9:00 - 12:00
Anotace
Cílem je uvést aktuální problematiku vzdělávání dětí s PAS včetně tipů na efektivní vzdělávání v rámci vědecky ověřených přístupů. V první části si osvojíte klíčovou terminologii vztahující se k PAS. Na PAS bude nahlíženo z multidisciplinárního hlediska v kontextu meziresortních služeb, a z pohledu vědecky ověřených důkazů, které boří některé mýty o autismu. Druhá část se bude věnovat efektivním vědecky ověřeným přístupům, které se uplatňují ve vzdělávání a evidentně fungují. Dále se účastníci dozví, jaký význam má časné vzdělávání dětí s PAS včetně možností, jak dětem pomoci za předpokladu, že raná intervence nebyla včas zahájena. Tato část webináře se bude věnovat také oblastem, které by neměly být v rámci vzdělávání opomíjeny a zaměří se i na nástrahy, které se objevují v systému vzdělávání.
Monika Smolíková působí od roku 2009 jako speciální pedagog v oblasti vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra a kombinovaným postižením. Po studiu předškolní pedagogiky vystudovala speciální pedagogiku pro 2. stupeň základních škol a střední školy a studium historie. Její doktorské studium bylo zaměřeno na vzdělávání studentů s poruchou autistického spektra na vysokých školách v České republice a v zahraničí. V současnosti studuje postgraduální program Aplikovaná behaviorální analýza na Masarykově Univerzitě v Brně. Lektorka pracuje ve vysokoškolské poradně, kde se věnuje modifikaci vzdělávání studentů s poruchou autistického spektra a psychickým onemocněním na Univerzitě Palackého v Olomouci. Na Univerzitě Palackého dále působí jako lektor předmětů zaměřující se na poruchy autistického spektra a vzdělávání dětí se specifickými potřebami v oblasti předškolního vzdělávání. Současně působí jako vedoucí pedagog v organizaci MODRÝ KRUH.
Proč je dobré porozumět ABA?
14. října, 9:00 - 12:00
Anotace
V úvodu představíme účastníkům aplikovanou behaviorální analýzu (počátky vzniku, její principy a základní pojmy v návaznosti na dalaší bloky pasSEMESTRU). Další část se bude věnovat častým mýtům, spojených s ABA. Závěrem budeme diskutovat problémové otázky.
Radka Hájková je psycholožka, behaviorální analytička a koučka. Zaměřuje se na práci s dětmi s neurovývojovými poruchami, práci s náročným chováním a motivací. Mnoho let vedla domácí ABA programy u dětí s diagnózou PAS. Učí na pedagogické fakultě UP předměty jako patopsychologie, obecná a vývojová psychologie, supervize, aplikovaná behaviorální analýza aj. V současné době je i školní psycholožkou a zakladatelkou Behaviorálního Institutu. Je frekventantkou komplexního terapeutického výcviku KBT, má certifikaci BCBA, je absolventkou mnoha certifikovaných kurzů např. kids´skills, kreativní koučování dětí, práce s ADHD, senzorická integrace, neuro-vývojová terapie aj.
Výuka komunikačně jazykových dovedností - úroveň 1
21. říjen, 9:00 - 11:00
Anotace
Účastníci se naučí, jak začít pracovat s dětmi, které mají minimální nebo žádné komunikační dovednosti a velmi omezené zájmy. Hlavním záměrem bude podpora motivace v oblasti sociální interakce u dětí, pro které není sociální interakce přirozeně motivující.
Dita Chapman absolvovala bakalářské studium psychologie v Londýně. Během studia pracovala na domácích ABA programech. Své magisterské studium absolvovala na Cardiff University ve Walesu, kde pracovala pod vedením profesorky Debory Carr, BCBA- V České republice v minulosti spolupracovala s Masarykovou univerzitou v Brně, kde školila budoucí behaviorální analytiky. V současnosti se aktivně podílí na profesním vzdělávání odborné veřejnosti v zemích jihovýchodní Asie, v České a Slovenské republice.
Výuka komunikačně jazykových dovedností - úroveň 2
28. říjen, 9:00 - 11:00
Anotace
Účastníci si osvojí metodiku výběru a tvorbu prvních komunikačních cílů u dětí, které již mají nějaké zájmy, ale jejich počet je stále omezen.
Výuka komunikačně jazykových dovedností - úroveň 3
4. listopadu, 9:00 - 11:00
Anotace
Účastníci si osvojí metodiku rozvoje komunikace u dětí, které mluví jednoslovně. Představíme způsob, jak rozvíjet komunikaci v delších větách a s větší komplexitou komunikace (např. otázky typu: Kdo, kde, kdy, jak a proč…?).
Herní aktivity podporující rozvoj řeči
4. listopadu, 11:45 - 12:45
Anotace
Účastníci si osvojí jednoduché postupy rozvoje vokalizace, pasivní a aktivní slovní zásoby u dětí s využitím výukových karet Mých prvních 111 slov a běžně dostupných hraček.
Diana Pavljuk je dětská klinická psycholožka a behaviorální analytička. Vystudovala magisterský obor psychologie na Univerzitě Palackého v Olomouci. Od absolvování se zaměřuje na dětské a adolescentní pacienty. Pracovala na Dětské klinice Masarykovy nemocnice, v dětském centru komplexní péče a rané péči Demosthenes v Ústí nad Labem. Od roku 2013 pracuje v soukromé ordinaci v okrese Teplice. Po získání atestací z klinické psychologie a dětské klinické psychologie vystudovala aplikovanou behaviorální analýzu na Masarykově univerzitě v Brně a získala certifikaci BCBA. Absolvovala řadu certifikovaných kurzů v psychodiagnostice. Byla frekventantkou komplexního terapeutického výcviku v gestalt terapii a navazujícího výcviku v gestalt terapii s dětmi a adolecenty, výcviků v play terapii i sandtray, výcviků v EMDR a EMDR u dětí a adolescentů. V současnosti je lektorkou on-line kurzů v rámci společnosti Učení zABAvou s.r.o.
Behaviorální intervence ke snížení problémového chování
nejen v logopedické ambulanci
11. listopadu, 9:00 - 11:30
Anotace
V praktických příkladech ukážeme, jak pracovat s dítětem, které obtížně navazuje kontakt, hůře spolupracuje a vykazuje problémové chování nejen v prostředí logopedické ambulance.
- Chování a co ho ovlivňuje,
- ABC analýza,
- behaviorální intervence problémového chování - proaktivní, reaktivní,
- nejčastější funkce problémového chování,
- intervence podle funkce problémového chování,
- kazuistiky a návrhy řešení problémového chování, intervenční plány v praktických příkladech.
Petra Hrančíková ukončila v roce 2004 magisterské studium jednooborové logopedie na Univerzitě Palackého v Olomouci. Během předatestační přípravy pracovala jako logoped v logopedickém stacionáři v Brně, kde se setkala s dětmi s nejrůznějšími narušenými komunikačními schopnostmi. Praxi si však, v rámci stáží, doplňovala také v oblasti práce s dospělými klienty. V roce 2009 úspěšně složila atestaci v oboru klinická logopedie. V roce 2016 založila nestátní zdravotnické zařízení v oboru klinická logopedie v Sokolnicích u Brna, kde doposud působí. V rámci zkvalitňování péče o klienty začala studovat Aplikovanou behaviorální analýzu na Florida Institute of Technology. Studium ukončila v roce 2021 mezinárodní certifikační zkouškou a stala se certifikovaným behaviorálním analytikem (BCBA). Aktuálně dále působí v Ambulanci klinické logopedie v Sokolnicích, v oblasti logopedie poskytuje konzultace dalším behaviorálním analytikům, spolupracuje s Masarykovou univerzitou v Brně a jejím největším cílem je vybudovat efektivní propojení mezi logopedií, klinickou logopedii a aplikovanou behaviorální analýzou.
Termín podání přihlášek
do 30. 9. 2023, 21:00
Cena
- 8 900 Kč,
- 19 900 Kč až 50 účastníků ze stejné organizace (před odesláním objednávky nás kontaktujte ☏ +420 777 678 693).
3 000 Kč sleva pro rodiče dětí s PAS a jinými NVP. Slevu získáte na základě individuální e-mailové žádosti a doložení průkazu ZTP. Žádost pošlete na tomas@modry-kruh.cz.
Výtěžek z prodeje jde na podporu činnosti MODRÝ KRUH z. s.
Cílová skupina
Osoby pracující s dětmi s PAS a jinými NVP, odborná veřejnost a rodiče dětí s PAS a jinými NVP.
Ohlasy účastníků našich vzdělávacích akcí
Co dalšího získate?
- Záznam z pasSEMESTRU 2023 po dobu 6 měsíců,
- potvrzení o účasti.
Šablony a informace pro školy
Před odesláním objednávky nás kontaktujte ☏ +420 777 678 693.
Soubory ke stažení
Máte dotaz?
Bc. Tomáš Nábělek, tomas@modry-kruh.cz, ☏ +420 777 678 693
Kazuistika Marek
Dítě s poruchou autistického spektra se lehce dostane do afektu z důvodu, který může zdravému člověku připadat jako banální. Takový stav je náročný pro celou rodinu i pečující osoby, obzvlášť pokud se stav opakuje často a v dlouhých intervalech. Na prvním videu byl zachycen Marek v afektu. V době natáčení videa začala maminka s intenzivním programem ABA. První kroky behaviorální přístupu jsou vidět již na videu. Markovi byl v jeho afektu podsunut polštář, do kterého bouchal místo do sebe, aby si nezpůsoboval poranění. Na druhém videu můžete sledovat chlapce, jak se začíná učit alternativní komunikaci (znaky) podle principů ABA. Všimněte si toho šťastného výrazu, kdy si chlapec umí říct, co chce. Rozvojem alternativní komunikace se výrazně snížila frekvence afektů. Uplynulo již 4 roky od chvíle, kdy se Marek začal učit dle ABA, a od té doby se již nedostává do podobných stavů. Zveřejnění obou videí chceme ukázat, že je možné pracovat s náročným chováním dítěte s PAS a není potřeba v tomto stavu setrvávat dlouhodobě.