Hrací kostka a jablíčka
Strukturované učení
"Rozvoj předmatematických představ"
Metodika a dotazy pod videoukázkou...
Cíl úkolu: dítě má představu množství. Dítě by mělo překonat období, kdy počítá zobrazené množství po jedné (od určitého věku není přiměřené). Představu určitého množství si dítě vytvoří pomocí strukturovaného vzoru.
Metodika: hodíme hrací kostkou. Ptáme se. Kolik? Odpovíme 4. Dítě na strom doplní z misky 4 jablíčka. Na strukturovaném vzoru puntíků na házecí kostce dítě lépe postřehne množství, aniž by muselo prvky přepočítávat po jedné. U nestrukturované sestavy (náhodně nakreslené puntíky) bude počítat dítě vždy po jedné. Pokud dítě úkolu nerozumí nebo nechápe jeho podstatu, vedeme jeho ruku a činnostně naznačíme smysl úkolu. Dítě po splnění úkolu vždy dostane odměnu, která je pro něj velkým motivem pro splnění a dokončení úkolu. Např. oblíbená činnost, křupka.