Domácnost/nábytek
Strukturované učení
"Rozvoj řeči"
Metodika a dotazy pod videoukázkou...
Cíl úkolu: pochopení vazby mezi slovem a reálným předmětem. Dítě bude schopno pojmenovat předmět.
Metodika: vybereme pět karet, dítě s pomocí přiřazuje karty k reálným předmětům. Pracujeme dle jednotného děje a pokynů. Dítěti se nejprve ukáže karta. Pokračujeme pokynem. Co to je? To je vysavač. Najdi vysavač. Dej obrázek k vysavači. To je stejné. Pomáháme ukazováním přes prst dítěte. Předměty jsou nejprve vedle sebe. Karty jsou vedle sebe v řadě pod předměty. Dítě s pomocí přiřazuje karty k předmětům. Dle úrovně dítěte se pokyn může vztahovat k hledání předmětu v místnosti. Podmínkou samostatného splnění tohoto úkolu je, že dítě deklarativně ukazuje na předměty. Můžeme mu pomáhat uchopením jeho ruky přes ukazovák. Dítě po splnění úkolu vždy dostane odměnu, která je pro něj velkým motivem pro splnění a dokončení úkolu. Např. oblíbená činnost, křupka